25-07-2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert en Monique - WaarBenJij.nu 25-07-2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert en Monique - WaarBenJij.nu

25-07-2015

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Monique

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Na een goede lange nacht te hebben geslapen, zijn we rond half tien het hotel uit gegaan.We hebben vanaf 43str tot 30str via 8av gewandeld en lopen neuzen op een flea market. Een stukje verder zijn we over Highline Park gelopen. Dit was vroeger een spoorlijn boven de grond. Deze hebben ze nu als park aangelegd. Dit ziet er heel mooi uit. Hier en daar zijn nog stukjes rails te zien. Even kleine pauze voor ons ontbijtje. Hier kom je in Meatpacking District langs kleine eettentjes en door leuke straatjes. Uitgekomen bij One World Trade Center en Ground Zero, krijg je toch wel de rillingen over je rug. Waar de Twin Towers hebben, zijn nu twee grote bassins gemaakt. Rondom staan de namen vermeld van de mensen die zijn omgekomen bij 9/11. Weer verder langs de Hudson Rivier ricthing Battery Park. Het is er prachtig. Vele kleine parkjes, waar zowel met kinderen als honden gespeeld kan worden. Bij Battery Park de gratis Ferry genomen naar Staten Island. We dat bij het Vrijheidsbeeld te kunnen komen, maar helaas we hebben alleen maar heen en weer gevaren. Toch hebben we zo van de skyline heel mooie foto's kunnen maken. Op Robbert zijn verlanglijstje stond de helicoptervlucht over Manhattan. Dus ... Vliegen dan maar! Dit was helemaal te gek! Wat een prachtig uitzicht! Zeker als je voorin naast de piloot mocht zitten. Bijna 160 foto's en een paar korte filmpjes zijn gemaakt. Geweldig! Met de metro terug naar het hotel. Even lekker liggen, opfrissen en aan de overkant bij sportcafe gegeten.